Ιστότοπος 1ου ΕΠΑ.Λ. Πύργου - http://1epal-pyrgou.ilei.sch.gr/

Το σχολείο μας

Image

Το σχολείο μας

Σύντομο ιστορικό του σχολείου μας

Το Τεχνικό όπως συνηθίζεται να λέγεται το σχολείο μας πρωτολειτούργησε το 1972 στο κτίριο της πρώην ιδιωτικής σχολής Ίππαρχος κοντά στο στάδιο του Πύργου. Λειτουργούσαν τότε η Μέση Τεχνική Σχολή Εργοδηγών με ειδικότητες Εργοδηγών Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών και Δομικών Έργων, και η Κατωτέρα Τεχνική Σχολή με ειδικότητες Μηχανοτεχνιτών, Ηλεκτροτεχνιτών και Τεχνιτών Αυτοκινήτου.

Διευθυντές στη Κατωτέρα Σχολή ήταν τότε ο Κοροβέσης Γιώργος, και μετέπειτα ο Πουλής Χρήστος, ενώ στη Μέση Τεχνική Σχολή Εργοδηγών ήταν ο Αγαλιανός Αριστείδης και ο Κουρέτας Παναγιώτης αργότερα. Το 1977 ιδρύθηκε το Κέντρο Επαγγελματικής Τεχνικής Εκπαίδευσης (ΚΕΤΕ) Πύργου με διευθυντή τον Μισιχρόνη Περικλή. Το ΚΕΤΕ απαρτιζόταν από το Τεχνικό Λύκειο και το Επαγγελματικό Λύκειο με διευθυντές τους Μπέλτσο Γιώργο και Χριστοδούλου Αλέξανδρο αντίστοιχα, καθώς και από την Τεχνική Σχολή (Νέου Τύπου, πρώην Κατωτέρα Τεχνική Σχολή) με διευθυντή τον Γαβρηλιάδη Ευστάθιο.

Το Τεχνικό είχε τις ειδικότητες της πρώην σχολής Εργοδηγών, ενώ το Επαγγελματικό λειτούργησε με την ειδικότητα της Οικονομίας-Διοίκησης (Γραμματέων – Λογιστών).

Το 1984 μεταφέρθηκε στο τωρινό του κτήριο της οδού Αλφειού. Το 1985 συγχωνεύονται το Επαγγελματικό και Τεχνικό Λύκειο σε ΤΕΛ (Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο) με διευθυντή τον Μισιχρόνη Περικλή, όπου λειτούργησε μ’αυτή τη μορφή μέχρι το 1998 και με επιπλέον τις ειδικότητες Νοσηλευτικής και Πληροφορικής. Το 1999 ονομάστηκε ΤΕΕ (Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο). Λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών (πάνω από 700 μαθητές) χωρίστηκε σε 1ο και 2ο ΤΕΕ Πύργου. Το 2ο ΤΕΕ μεταφέρθηκε κοντά στο Μανωλοπούλειο Νοσοκομείο (στην παλιά ΔΕΗ) με τις ειδικότητες της Νοσηλευτικής και Οικονομίας-Διοίκησης .

Από το 2006 μετονομάστηκε σε 1ο ΕΠΑΛ Πύργου (ΕΠΑγγελματικό Λύκειο) με τις ειδικότητες Μηχανολογ. Εγκατ.& κατασκευών, Ψυκτικών Εγκατ. & κλιματισμού, Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων, Ηλεκτρον. Συστημάτων Επικοινωνίας, Σχεδιαστών Δομικών Έργων, και Υποστήριξης Συστημάτων Εφαρμ. & Δικτύων Πληροφορικής.

Το κτίριο έχει εμβαδόν περίπου 4500 τμ, από τα οποία πλέον των 1000 καλύπτουν οι 17 εργαστηριακοί του χώροι, με πλήρη και σύγχρονο εξοπλισμό,όπου οι μαθητές αναπτύσσουν τις απαραίτητες τεχνικές δεξιότητες και εμπεδώνουν τις επαγγελματικές γνώσεις που αποκτούν στα μαθήματα ειδικότητας. Διδάσκονται εκτός από μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα ειδικότητας και εργαστηριακά σε ίση περίπου αναλογία. Εξυπηρετεί μαθητές όχι μόνο της ευρύτερης περιοχής Πύργου αλλά και απ’όλο το νομό μιας και οι ειδικότητες των Δομικών Έργων και των Ηλεκτρονικών είναι μοναδικές στο νομό.

Στα 42 χρόνια λειτουργίας του στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση, έχει προσφέρει στην τοπική κοινωνία χιλιάδες πτυχιούχους, απ’τους οποίους πάρα πολλοί είναι καταξιωμένοι επαγγελματίες στην ειδικότητά τους αλλά και πολλοί σε άλλες διεξόδους όπως πυροσβέστες, δάσκαλοι, αστυφύλακες, σε Δήμους σε ΝΠΔΔ κλπ.

Οι εκατοντάδες καθηγητές γενικών και τεχνικών μαθημάτων  που έχουν δουλέψει  και έχουν προσφέρει πολλά στο σχολείο μας.

 

Κούκιου Σπυριδούλα

τέως διευθύντρια 1ου ΕΠΑΛ Πύργου

 

 

 

 


Φωτογραφίες κτηρίου

 

 

 

 

 

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου

Aρτιος σχολικός χώρος, ικανοποιητική υλικοτεχνική υποδομή  που επιδέχονται βελτιώσεις , ελλιπείς οικονομικοί πόροι

Έμπειρο, επαγγελματικά και παιδαγωγικά καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό , ανύπαρκτο βοηθητικό -διοικητικό προσωπικό πλην μιας καθαρίστριας.

Μαθητές με μαθησιακή και ηλικιακή ανομοιογένεια

. Ικανοποιητικά  οργανώνεται η σχολική ζωή και προσαρμόζεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες και τεχνικές δυσκολίες των μαθητών.

Σωστή διαχείριση και απρόσκοπτη αξιοποίηση των  μέσων και των ελλιπών  πόρων

Οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούνται κατά το πλείστον ως προς τις ιδιαίτερες ικανότητες τους ,παρά την ελλιπή επιμόρφωση κυρίως ειδικοτήτων ,μόνο ότι γίνεται  από τους συμβούλους γενικών μαθημάτων.

Για την  εφαρμογή διδακτικών πρακτικών διατίθεται αίθουσα προβολών ,εργαστήριο πληροφορικής με διαδραστικό πίνακα  και χρησιμοποιούνται εποπτικά μέσα στα μαθήματα ειδικότητας από τα εργαστήρια ,αρκετά των οποίων έχουν φτιαχτεί από το σχολείο μας .Όπου χρειάζεται το μάθημα γίνεται και στον εργαστηριακό χώρο.

Χωρίς ιδιαιτέρα προβλήματα  μεταξύ εκπαιδευτικών - μαθητών και  μεταξύ των μαθητών.

Ελάχιστη είναι η συμμετοχή των γονέων στο σύλλογο λόγω ίσως των απομακρυσμένων χωριών τους, ενώ υπάρχει συνεργασία με κοινωνικούς φορείς όπως το ΚΕΔΥ και στο τμήμα αιμοδοσίας.

Πραγματοποιούνται αρκετές διδακτικές επισκέψεις των μαθητών σε τόπους επαγγελματικού ή πολιτιστικού ενδιαφέροντος Αναπτύσσονται πρωτοβουλίες για τη συμμετοχή των μαθητών σε αθλητικές εκδηλώσεις ενώ σε μαθητικούς διαγωνισμούς κυρίως κατασκευών, το σχολείο μας έχει πολλές βραβεύσεις και διακρίσεις σε πανελλήνιο επίπεδο

Το μειωμένο μαθητικό δυναμικό οφείλεται αφενός στην μακράν της πόλης θέση του σχολείου, αφετέρου στην παράλληλη λειτουργία του ΟΑΕΔ με τις ίδιες ειδικότητες , αλλά και στην ελλιπή ενημέρωση  για τα ΕΠΑΛ, ενώ  η διαρροή των μαθητών αποδίδεται κυρίως σε  κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που τους ωθεί σε πρόωρη εργασία

Στο τεχνολογικών ειδικοτήτων σχολείο  μας ,οι περισσότεροι μαθητές ενδιαφέρονται για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση ,γιαυτο έχουμε μικρό ποσοστό εισαγωγής στα ΑΤΕΙ.

Επιτεύγματα των μαθητών μας σε κατασκευές έχουν παρουσιαστεί πολλές δεκάδες φορές σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ ,.ακόμα και σε Αθηναϊκά κανάλια και τύπο.

Το σχολείο εκπλήρωσε σε ικανοποιητικό βαθμό τους θεσμικά προβλεπόμενους στόχους όπως η κατανομή-ανάθεση μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος και του Προγράμματος Σπουδών, οι σχολικές εορτές και παρελάσεις, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και δραστηριότητες

Αξιοποιήθηκαν αποτελεσματικά οι νέες τεχνολογίες σε θέματα οργάνωσης, διοίκησης, προβολής και δημοσιότητας του σχολείου

Οι εκπαιδευτικοί κάνουν το καλύτερο δυνατό για την επίτευξη των στόχων του σχολείου, δεδομένων ότι η πλειοψηψια των μαθητών των ΕΠΑΛ  είναι χαμηλού οικονομικοκοινωνικού επιπέδου με μαθησιακά κενά ,συχνά με έλλειψη στόχων, χωρίς την βοήθεια αναγκαίων υποστηρικτικών  θεσμών, όπως κοινωνικοί λειτουργοί, διοικητικό ή βοηθητικό προσωπικό,  και χωρίς πρόσθετη διδακτική στήριξη.

Για την ερχομένη σχολική χρονιά επιλέχτηκε η υλοποίηση δράσης για τον αριθμό των μαθητών που αντιστοιχεί στον δείκτη 6.1

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου: 1 2 3 4



Επισκεφτείτε μας

Ελάτε να μας επισκεφτείτε για να ενημερωθείτε από κοντά για όλους τους τομείς μας και τις ειδικότητες που υπάρχουν στο σχολείο μας.

Πατήστε εδώ για δείτε στον χάρτη την τοποθεσία του σχολείου μας, καθώς και στοιχεία για επικοινωνία μαζί μας.